Vodafone werkt niet? Storing? Zo los je het snel op!
Vodafone werkt niet? Problemen met 4G of 5G internet van Vodafone? Is er misschien een Vodafone storing? Op het moment van een Vodafone storing hebben de meeste mensen een slecht of helemaal geen bereik. Soms is bellen of internet via Vodafone niet meer mogelijk.
Inloggen op My Vodafone werkt niet als je geen internet hebt, maar ook hier is het mogelijk dat er een storing is. Hoe dan ook is het erg vervelend als Vodafone niet werkt. Hier vind je alle mogelijke oplossingen voor problemen met Vodafone.
Problemen bij Vodafone?
Vodafone is een van de grootste aanbieders van mobiele telefonie en mobiel internet in Nederland. Heb je op dit moment problemen met Vodafone? Dan vind je hier alle mogelijke oplossingen als Vodafone niet werkt. Ook als je een abonnement bij Hollandsnieuwe hebt, is deze pagina interessant. Vodafone is namelijk ook eigenaar van deze provider.
Storing bij Vodafone
Als Vodafone internet niet werkt, je geen bereik hebt op het Vodafone netwerk of je simpelweg niet kunt bellen, dan kan er mogelijk ook een Vodafone storing zijn. Op de website van Vodafone vind je alle actuele storingen op een rij.
Vodafone storing vandaag?
Helaas komen storingen bij Vodafone regelmatig voor. Het onderhouden van een landelijk dekkend mobiel netwerk vereist nu eenmaal veel onderhoud en gaat er weleens iets mis. Hoe vervelend ook, je mag er vanuit gaan dat Vodafone er alles aan doet om storingen aan het netwerk op te lossen. Storingen bij Vodafone duren doorgaans maximaal een aantal uren. In zeldzame gevallen kan een storing bij Vodafone langer duren. Bekijk of er vandaag een Vodafoon storing is.
Vodafone geen netwerk of bereik
Een van de meest voorkomende problemen is een slecht bereik of geen netwerk bij Vodafone. Geen Vodafone netwerk betekent dat je eigenlijk niets meer kan. Geen internet en zelfs bellen gaat niet meer. Als je pech hebt, valt je verbinding tijdens een telefoongesprek weg. Bekijk alle oorzaken en oplossingen van geen bereik of geen Vodafone netwerk.
Kan niet bellen Vodafone
Wanneer je niet kan bellen met Vodafone, controleer dan de volgende zaken:
- Kijk eerst of er een Vodafone storing is. Niet kunnen bellen met Vodafone is dan tijdelijk en meestal binnen enkele uren opgelost.
- Start je telefoon opnieuw op en check of je weer Vodafone netwerk hebt
- Check je simkaart: zit hij misschien los?
- Probeer je simkaart eens in een ander toestel als je die mogelijkheid hebt.
- Check of je nog belminuten hebt.
- Probeer je in het buitenland te bellen? Controleer in de instellingen bij je Vodafone account of bellen in het buitenland actief staat.
- Kun je wel bellen, maar horen mensen je niet? Controleer of je microfoon werkt
Geen bereik door slechte dekking bij Vodafone
Ook in Nederland bestaan ze nog: relatief afgelegen gebieden met minder goed bereik. Vaak kun je nog wel bellen, maar heb je geen 4G en internet. De dekking van 5G is ook nog lang niet in heel Nederland goed op orde. De vodafone dekking is niet altijd voldoende. Bekijk hieronder de actuele dekkingskaart van Vodafone. Je ziet zowel de 4G als 5G-dekking op de kaart. Je vindt er ook
Vodafone storingen en geplande werkzaamheden.
Is er geen storing en zou je volgens de Vodafone kaart wel een goede 4G of 5G dekking moeten hebben? Ook in tunnels, kelders, goed geïsoleerde gebouwen met dikke betonnen muren en plafonds komt het mobiele telefoonsignaal niet altijd goed binnen. Ga naar een andere kamer, of kijk of je buiten wel bereik via Vodafone hebt.
Geen Vodafone netwerk? Start je telefoon opnieuw op
Het eerste wat vaak helpt als je geen goed Vodafone netwerk hebt, is je telefoon opnieuw opstarten. Het beste is om je telefoon even helemaal uit te zetten, even te wachten en hem dan weer aan te zetten.
Selecteer handmatig je provider
Vooral in de grensstreken gebeurt het nogal eens dat je toestel automatisch het sterkste netwerk selecteert. In het geval van de grens kan dat dus ook een buitenlands netwerk zijn, terwijl je eigenlijk op het Nederlandse Vodafone netwerk zou willen zitten. In dat geval is de oplossing om handmatig het Vodafone netwerk te selecteren. Dat doe je op Android als volgt:
- Ga naar Instellingen
- Kies Draadloos en netwerken
- Ga naar Mobiele netwerken.
- Kies Netwerkoperators
- Laat je telefoon zoeken naar beschikbare mobiele netwerken. Selecteer het Vodafone netwerk.
Op een iPhone of ander iOS device ga je naar “Instellingen”, kies je voor “Aanbieder” en druk je op de schuifknop naast “Automatisch” om automatisch kiezen van netwerken uit te schakelen. Selecteer daarna het Vodafone netwerk.
Werkt Vodafone nog steeds niet? Probeer dan je telefoon te updaten. Ook een goede tip is om jouw simkaart in een ander toestel te proberen, als je er een bij de hand hebt.
Als dat ook niet helpt, geef dan je probleem met Vodafone door via My Vodafone.
Vodafone geen internet
Heb je geen internet via Vodafone? Probeer dan deze mogelijke oplossingen:
- Controleer eerst of er een internet storing bij Vodafone is
- Start je telefoon opnieuw op
- Controleer of vliegtuigmodus aan staat. Flight mode even aan- en weer uitzetten helpt soms ook.
- Controleer of '(data)roaming' aan staat bij je netwerkinstellingen. Controleer ook of het toegangspunt/APN 'Vodafone Internet' actief is. De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn: Naam: Vodafone. APN: live.vodafone.com
- Controleer of je simkaart nog goed in het toestel zit. Soms verschuift deze en maakt hij geen verbinding meer. In dit geval kun je ook niet meer bellen.
- Kies handmatig een ander netwerk en switch weer terug naar het Vodafone netwerk
- Controleer of je nog genoeg data in je Vodafone bundel hebt
Geen 4G Vodafone
Heb je geen 4G bij Vodafone? Lastig! Net als je een snelle verbinding nodig hebt, is het netwerk traag of werkt het helemaal niet. Een herstart van je telefoon doet vaak wonderen. Het kan ook zijn dat je in een gebied bent met slecht 4G-bereik. Ook in Nederland komen die nog voor. In gebouwen met dikke muren laat het Vodafone 4G bereik het ook weleens afweten.
Storing Vodafone 4G
Een andere mogelijkheid is dat er een storing bij Vodafone 4G is. Bekijk de lijst met alle actuele storingen bij Vodafone.
Werkt Vodafone 4G in het buitenland niet?
Kan je in het buitenland niet bellen met Vodafone of werkt 4G niet? Controleer dan eerst of Vodafone een netwerkovereenkomst heeft met het land waar je bent. In het buitenland is de 4G of mobiele telefoon dekking niet overal even goed. Niet overal in het buitenland is een mobiel netwerk beschikbaar.
Vodafone storing internet
Een Vodafone internet storing zorgt vaak voor veel overlast. Je kan bijvoorbeeld geen mail versturen via Vodafone en internet is onbereikbaar. Mobiele telefonie en internet van Vodafone kunnen afzonderlijk van elkaar een storing hebben. Bellen via Vodafone gaat bijvoorbeeld nog goed, maar je hebt geen Vodafone internet op je telefoon of thuis. Vodafone heeft een speciale storingspagina waarop storingen met Vodafone diensten overzichtelijk vermeld staan. Bekijk de lijst met actuele Vodafone storingen, zowel landelijk als lokaal.
Inloggen My Vodafone werkt niet
Lukt inloggen bij
My Vodafone niet? Lastig, want daar kun je allerlei zaken rondom je abonnement en status niet zien.
My Vodafone wachtwoord vergeten
Ben je jouw My Vodafone wachtwoord vergeten? Met alle wachtwoorden die je tegenwoordig moet onthouden is dat zomaar gebeurd. Het wachtwoord vergeten van My Vodafone is gelukkig geen probleem.
My Vodafone wachtwoord opvragen en resetten.
https://www.vodafone.nl/account/logingegevens-opvragen/wachtwoord-vergeten/wachtwoord-wijzigen
My Vodafone gebruikersnaam vergeten of niet herkend
Wordt je Vodafone gebruikersnaam niet herkend of ben je jouw inlog van My Vodafone vergeten? Bij Vodafone inloggen, doe je altijd met je e-mailadres. Dat is dus je gebruikersnaam. Wordt dat e-mailadres niet herkend als gebruikersnaam? Dan vraag je bij Vodafone eenvoudig op welk e-mailadres aan jouw account gekoppeld staat. Hiervoor heb je jouw Vodafone klantnummer en je postcode met huisnummer nodig. Je klantnummer staat op je factuur en op je contract.
https://www.vodafone.nl/account/logingegevens-opvragen/gebruikersnaam-vergeten
Inloggen op My Vodafone lukt niet? Verwijder je cookies
Wanneer je zeker weet dat je gebruikersnaam en wachtwoord kloppen, helpt het vaak om je cookies en tijdelijke internetbestanden te verwijderen. Dat doe je eenvoudig via het instellingenmenu van je browser. Start je browser na het verwijderen opnieuw op en kijk of je nu wel kan inloggen bij Vodafone.
Vodafone melding: gebruikersnaam is al in gebruik
Krijg je bij Vodafoon de melding dat je gebruikersnaam al in gebruik is? Dan is de oorzaak hiervan waarschijnlijk dat je abonnement is veranderd. Deze melding verschijnt regelmatig bij klanten die van Vodafoon prepaid naar Vodafone abonnement overstappen.
De oplossing voor dit probleem is het verwijderen van je account. Dat kun je door de helpdesk van Vodafone laten doen. Stuur ze dus even een berichtje.
Storing bij My Vodafone
Tot slot kan het ook altijd zo zijn dat er een tijdelijke storing bij My Vodafone is. Controleer alle storingen bij Vodafone vandaag. Ben je klant bij Ziggo en heb je last van een storing?
Dan is het goed mogelijk dat deze storingen bij Vodafone en Ziggo met elkaar te maken hebben. Als er bij Vodafone nog geen actuele storing staat, check dan eens de storingen bij Ziggo. Vodafone is namelijk gefuseerd met Ziggo.